WWF recibe un premio de BBVA en la categoría "Actuaciones en Conservación de la Biodiversidad en España 2010"
Rebre aquestes noticies a primera hora del matí la veritat és que animen el dia. Hi ha una espècie en perill d'extinció a Espanya, l'investigador/ora, i se'ls cuida ni que sigui amb premis... Però aquest cop el titular no m'ha fet el mateix efecte.
En aquests moments de convulsió civil i terror econòmic-mundial tots i cada un dels paradigmes són avaluats de manera pormenoritzada i aquest és un dels que em propòs a analitzar.
Tots sabem qué és la responsabilitat social corporativa o empresarial, potser no ho sabem definir molt bé, però sabem qué significa; donar valor a l'empresa o entitat més enllà de l'econòmic integrant-se en el teixit social i ambiental de l'entorn. També sabem que, aquest principi lloable, s'ha manipulat, gràcies al màrqueting i serveix per rentar la cara d'opinions públiques adverses o stakeholders (anglicisme confusiu per parlar de grups de pressió de tota la vida).
Aquesta responsabilitat social fa que BBVA doni un premi a WWF. Amb la perspectiva actual, potser aquests seran els únics premis, entre d'altres motius, perquè a excepció de les entitats bancàries ningú es pot permetre el luxe de donar guardons Però si tenim en compte que aquest banc és, a dia d'avui, el responsable de desnonaments salvatges a tot l'estat, que és de les poques entitats bancàries espanyoles que ha obtingut beneficis a pesar de la crisis i que ha pujat una mitjana del 15% tots els serveis que presta, la cosa s'embruta; si a més consideram que ha donat crèdits i finançaments a empreses armamentístiques, entre elles productores de bombes raïm o nuclears, el que veim en realitat és com Ponç Pilat es renta les mans.
No pos en dubte la professionalitat dels científics que estan darrera dels projectes d'investigació, però és hora que organismes com WWF tinguin també la seva Responsabilitat Social Corporativa i exigeixin coherència a qui els dona premis.
Rebre aquestes noticies a primera hora del matí la veritat és que animen el dia. Hi ha una espècie en perill d'extinció a Espanya, l'investigador/ora, i se'ls cuida ni que sigui amb premis... Però aquest cop el titular no m'ha fet el mateix efecte.
En aquests moments de convulsió civil i terror econòmic-mundial tots i cada un dels paradigmes són avaluats de manera pormenoritzada i aquest és un dels que em propòs a analitzar.
Tots sabem qué és la responsabilitat social corporativa o empresarial, potser no ho sabem definir molt bé, però sabem qué significa; donar valor a l'empresa o entitat més enllà de l'econòmic integrant-se en el teixit social i ambiental de l'entorn. També sabem que, aquest principi lloable, s'ha manipulat, gràcies al màrqueting i serveix per rentar la cara d'opinions públiques adverses o stakeholders (anglicisme confusiu per parlar de grups de pressió de tota la vida).
Aquesta responsabilitat social fa que BBVA doni un premi a WWF. Amb la perspectiva actual, potser aquests seran els únics premis, entre d'altres motius, perquè a excepció de les entitats bancàries ningú es pot permetre el luxe de donar guardons Però si tenim en compte que aquest banc és, a dia d'avui, el responsable de desnonaments salvatges a tot l'estat, que és de les poques entitats bancàries espanyoles que ha obtingut beneficis a pesar de la crisis i que ha pujat una mitjana del 15% tots els serveis que presta, la cosa s'embruta; si a més consideram que ha donat crèdits i finançaments a empreses armamentístiques, entre elles productores de bombes raïm o nuclears, el que veim en realitat és com Ponç Pilat es renta les mans.
No pos en dubte la professionalitat dels científics que estan darrera dels projectes d'investigació, però és hora que organismes com WWF tinguin també la seva Responsabilitat Social Corporativa i exigeixin coherència a qui els dona premis.
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
ResponElimina¿Quién decide lo que está bien o mal para a cambio otorgar o denegar un premio?. Efectivamente, la lucha de WWF debe ir más allá de recibir galardones como este o de simples palmaditas en la espada para utilizar su trabajo para favorecer a terceros. Lo que se pide es mayor implicación social, participación para comprender que la Naturaleza es un ecosistema frágil e insustituible y menos elogios y más acciones comprobables empíricamente. Los bancos, cajas de ahorros y una variopinta gama de fundaciones actúan como lo ha hecho el BBVA con este premio, con el fin de desviar la atención hacia otro lado y mostrar su cara más amable con la sociedad y el entorno.
ResponEliminaMuy buena reflexión de Quanta sobre las implicaciones empresariales en el tema de la defensa de la Naturaleza, y de paso lanzarle una advertencia a la WWF para que no se deje impresionar por los halagos.