dilluns, 7 d’octubre del 2013

Què val un gra de sorra??

Me'n recordo que fa dos anys em vaig fer la mateixa pregunta, quan trescant per internet vaig trobar la notícia que a Tenerife la ciutadania s'havia aixecat perquè portaven del Sàhara sorra per reblir les platges de l'illa.
En aquell moment em venien reflexions sobre el cost econòmic i ecològic de dur una matèria petitíssima des del Mediterrani amb la única funció de que extrangers fessin la seva pròpia oda al sol.

Quan he vist aquest reportatge he pogut lligar tots els pensaments i tancar el cicle d'una matèria que ha esdevingut recurs en el sentit econòmic i a més ara és indispensable. La guerra de la sorra, és un documental emés per TV3 amb data de caducitat (es pot veure fins l'onze d'octubre) on s'exposa com n'és d'important aquesta diminuta partícula per la nostra societat industrialitzada. Les xifres de tones, compra i especulació maregen comparades amb les de petroli i el cost ecològic s'ha externalitzat completament, fins que el recurs comença a escassejar. Us ho podeu imaginar?

Encara recordo les classes de geomorfologia, on el professor proveït d'una gran lupa ens ensenyava a més geologia, zoologia i evolució a través d'aquelles minúscules partícules acompanyades d'esquelets i bocins de tot el regne vital. En acabar, cada dia, com una lletania repetia allò de que l'arena era el principi i final de totes les coses... i tenia tanta raó...

2 comentaris:

  1. Ante todo, me alegra tener noticias vuestras
    otra vez. Hacía mucho tiempo que nadie escribía un post en este blog y es una pena.
    Al respecto del comentario de Quanta he de decir que precisamente conozco a una persona que vive en Canarias y me comentó que hace unos años se puso en marcha un proyecto de convertir una playa de piedras situada en el Puerto de la Cruz (Tenerife) en otra de arena. ¿Qué pasó? Se hizo una inversión de muchos millones y el mar, con sus mareas y sabiduría, se acabó tragando la arena.
    Se me ha ocurrido que quizás podríais dar una pequeña charla en la plaza de San Joan sobre este tema u otros relacionados, algo informal, aunque ahora que el tiempo no ha empeorado mucho y así tendríais más presencia en la calle y más cercanía hacia la gente. ¿Qué les parece? ¿Y a tí Quanta?
    De verdad que me alegro muchísimo de saber de vosotros. ¡¡Ánimo y siempre hacia adelante!!

    Sol para todos

    ResponElimina
  2. Vaig veure el documental ... i ara encara no m'he recuperat del desànim que em va transmetre. La voracitat de la modalitat capitalista de la nostra espècie, m'esgota.
    Sol i sorra per a tothom !

    ResponElimina